måndag 20 maj 2013

Vi gjorde det igen!

WFörut var det alltid dåliga domare för att det aldrig gick bra, nu undrar man vad dom går på för piller?
Har under veckan funderat på hur jag skulle kunna upprepa förra söndagens 64%, det känns som ett stort hopp mellan att legat på 59% ett bra tag och mitt hopp om att komma vidare börja svikta.
En förändring måste ske, vad har jag gjort då?
-Lagt in mer lösgörande skritt arbete
-Blivit mer konsekvent i min ridning
-Koncetrera mig på en rörelse i taget
-Provat nya tränare
-Börjat rida istället för att åka häst!
-Försöker fortfarande övertyga mig själv, att vi KAN det här!
Efter en lite panik artad stund, när dom startar klassen tidigare än vad man blivit upplyst om, första ryttaren går in på banan och jag själv har precis börjat klä på mig, tur jag hade min bästa vän på plats som inte tvekar när man kastar snöret(grimskaftet) och säger: Här, håll! Och jag börjar fundera på, kommer jag ens hinna? Andra start går in på banan när jag kommer till framridningen(jag=ryttare 6) 
På framridningen sitter fortfarande stressen i och jag börjar med nån sorts "snabb" framridning, stopp..det här funkar inte, tänk om! Hinner jag inte med alla gångarter är väl inte det hela världen, huvudsaken jag har en avspänd häst med bra känsla?
Men jag ändra mig igen, han brukar bli som finast efter galopparbete så, så fick det bli.
Han stod emot vänster skänkel rätt rejält och halt/ryggning som brukar sitta fint va tveksam, försökte samla den förvända galoppen lite för mycket denna gång så den vart svajig med vinglig väg.
Allt det dåliga känns nästan oviktig, att kunna rida över 60% och med marginal, veta hur vi kommer förbi monster på vägen är en vinst i sig då spelar poängen mindre roll även fast jag svävar på rosa moln!
Återkommer med film..



  Flera av min klubbkamrater var på plats!
   
Nu för tiden kan hon t om ha min kläder, my best friend!
    Mini skötarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar