söndag 19 maj 2013

Tagit kontroll över situationen!

När jag börja tävla så kändes det som om det enda jag kunde koncentrera mig på var programmet!
Jag hade chaufför, för jag inte kunde backa
En som fläta, för jag kunde inte
En som lasta, eftersom jag själv vart så nervös och förde över det till hästen
Jag packa in allt i bil o transport och sedan skena jag runt och kolla hur alla låg till i tiden!
Såhär i efterhand känner jag vilken stress det var för mig, när dom 30 avsatta minuterna till flätning översteg till 40min då är tidsplanen spräckt och det enda jag kunde tänka på var: kommer jag hinna?
Har jag väl kommit i stress har jag svårt och varva ner och försöka göra nåt bra!
Nu för tiden har jag mina rutiner och dom följer jag ändå från dagen innan, då packar jag iordning allting, oavsett om jag skulle hinna det på tävlingsdagen(som idag tex) men det är min trygghet, då vet att allt är med!
Jag är i stallet två timmar innan beräknad avgärd, mockar, tar in hästen, packar i bil  och transport, flätar, äter, klär på mig själv, klär hästen, lastat och åker, allt på egen hand(undantag nån som lägger på bommen)!
Nu kan jag även klara mig själv på tävlingsplatsen med och det ger sån frihet, man behöver inte sitta i luren kvällen innan och ringa runt för att hitta nån som kan åka med, för annars kommer man inte iväg!


    Är min egen frisör med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar