fredag 31 maj 2013

Gårdagens (sega)pass!

Jsg kände att han inte va helt lösgjord innan passet börja, det har varit väldigt stelt till höger ett tag och det hängde kvar passat igenom, det var spänt till o från och längningarna spända då blir det väldigt studsigt på ryggen och ur form!
Det vart lite bättre men jag va inte helt nöjd, ännu mer lösgjord till höger måste jag rida igenom..några bra tips?

Om det är nåt jag ogillar så är det hästar som inte går fram för skänkel och exakt så var min häst igår under tränings passet, fick kicka till ordentligt då och då men fortfarande fall han tillbaka mest hela tiden..en häst som svettas mycket, tar ett  ordentligt ridpasd mer på dom?
Vi har väldigt varmt i vårat stall trots alla luftintag öppna, nätfönster så står hästarna inne och svettas, det känns sådär kul att gå ut och rida dom då!

Red igenom programet inför söndag och jag hoppas det går bättre då än igår, fick tillbaka hoppet med dagens ridpass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar