tisdag 7 maj 2013

Crazy jump horse!

behöver jag rida dressyr hela veckan, för att tävla på söndag?

I sista sekund bestämde jag mig för att släppa på allvaret och va med på kvällens hoppning!
Jag hade förväntat mig en trött och seg häst som hade solat hela dagen, solen stekte även på utebanan och jag var lite halvt otaggad men det visa sig rätt snabbt att det skulle bli andra bullar av, inställningen på häst och ryttare ändrades snabbt!

Han kändes lite oriden, vila lördag, uteritt-skritt i söndag genom skog och mark så framridningen kändes inte så jätte bra eller seriös, jag släppte ännu lite till på allvaret och noggranheten, kände redan när jag börja trava igång han för hoppning att jag kunde få gratis fart idag, vi börja med att hoppa fram på ett hinder, volt runt och hopp igen men att springa fort rakt fram, tyckte Hoffa!

Ett och annat hoppa-lite-i-luften språng vart det, han va pigg hela passet igenom och det är i såna här lägen jag bara vill släppa på tyglarn ochså kör vi omhoppnings style a la ponny-klass, dom övriga deltagarna undra ibland, om vi hade tidshoppning!

Både häst och ryttare var nöjda och ångrar mig inte att jag va med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar