måndag 13 juni 2011

Tävling/Botkyrka

spelar ingen roll hur bra det går hemma, på framridningen det är inne på banan det gäller och denna gång får jag tyvärr meddela att framridningen va bättre än inne på banan..äsch då!
Vädret var det inget fel på, som vanligt när jag tävlar;)
Stod emot lite i galoppen på framridningen vilket inte kom som en chokande nyhet eftersom det problemet även funnit hemma oxå..och med rädsla för vad folk ska tycka om jag "kickar" till hästen så med order från Meg att det va ok så tror jag i efterhand att jag satt mig mer ner i sadlen och red mer med bena fick till en bra galopp innan det vart min tur..fasta starttider 10:34 men redan 10:25 va ryttare nr 20 inne och jag va 21 med lite bitterhet över det och såklart stressad vart jag eftersom jag inte hade fått på mig plastrong och kavaj vid det laget, på med det..och sedan iväg mot "insläppet" och på vägen stötte vi på läskiga(?) fälttävlands hinder "spöken" i skogen och det som jag trodde skulle bli problem var inget problem denna gång..dessa läskiga domartorn som jag haft problem med på Hufvudsta satt som en smäck idag utan det var dom läskiga "spökerna" på andra delan av banan, där det enbart var en äng på andra sidan staketet..ibland kan man inte sluta fundera vad som föresegår i deras små huvuden?!
Med en rätt spänd häst och 2st missar så sluta vid på delad 19:e plats av 35st starter på 59.09% men jag är nöjd än då..kan man göra så mycket åt en spänd häst? Än att bara va lugn, försöka rida förbi så gott man kan? Vill inte börja såga ner hästen på tygel, då får dom hellre se våra "brister"..
Önskar det fanns nån mer tävling så jag kunde få en chans till att göra det ännu lite bättre, när det gått så mycket bättre på senare tid..men nu är det stenhård träning som väntar tills det drar igång igen i Augusti!
Ska försöka lägga in en film, men dom är ALLTID för stora..nån som vet hur man "förminskar" eller vad gör man?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar