fredag 10 juni 2011

Gårdagens träning..

visst är han fantatstisk?!...Min häst!
Som han försöker och försöker förstå vad jag vill, trots min dåliga ridning och tålamodet sviktar.
Skritta(20-25min) enbart fram och trava ett par varv sen körde vi igång och jag kände genom hela passet att jag orka..men mitt stora problem nu är: Jag måste hitta höger sittben, sitter fint till vänster men i höger varv sitter jag fortf till vänster..dock VET jag att problmet i detta läge sitter hos MIG eftersom det alltid är min högra sida jag har sveda och värk i., förstår inte hur jag ska komma på bukt med helt smärtfritt..gått hos Kiro, röngtagt mig och inget fel är det..vissa dagar har jag mer ont än andra, så otränad kan jag väl inte va? SÅ överbelastad?

Med fokus på galoppen idag, lite mellangalopp och förvänd så hade jag bra känsla till vänster..hade koll på allt och en bra känsla men till höger, obalans både i mig och hästen.
Felgalopper och med irritation hos ryttaren så fick vi börja om på nytt..lite skritt och sen nya tag, han blir väldigt stressad och visar mycket mycket tydligt när han inte förstår och då är det ingen idé att fortsätta just för stunden
Höger varv hänger han dock med vänster bogen på väggen så med BÅDA händerna åt höger fick jag till hur känslan skulle vara..öva öva öva!
Mellantraven va helt ok idag..undrar om strykan och "hittat knapparna" är på gång?!
Imo är det dax för sista tävlingen innan "uppbehållet", lite trist..nu när det går så bra!
Men vet ni..iförrgår Drömde jag, helt sjukt..att jag vann imo! Man kan alltid hoppas..bara jag som sätter bergränsningen!
See you..

2 kommentarer:

  1. Härligt! Jag håller tummarna för Er imorgon :)

    Visst är det förundrande vilket tålamod de underbara djuren har med oss människor, som inte alltid har ork, förmåga att på bästa sätt förmedla det vi vill få gjort. Inte så konstigt att de "chansar" ibland :)... Känner allt för väl igen det du skriver-

    SvaraRadera
  2. Linda, Jag tror att ni vinner idag! Jag håller tummarna:)
    Kram Kram Jade :)

    SvaraRadera