måndag 20 juni 2011

Hade lovat mig själv?!

att jag aldrig mer skulle dricka? Eller aldrig mer så mycket..
När vinet redan hade börjat verka så är ett nej inte aktuellt så en grogg på det är inte den som spottar i glaset så fort går det..en till..
Och där sluta även Lindas kväll..som vanligt..borta, otrevlig och allmänt spydig, folk runt omkring får ta mycket skit..ingen konstig kväll för Linda, helt normalt!
Hela söndagen spendera jag i sängen varvat med att hänga över toaringen, kan inte äta, inte dricka knappt röra mig för då blir jag spyfärdig..ja, oxå en helt normal sak i Lindas liv..att man aldrig lär sig!
Även en fruktansvärd ångest, varför drack jag?
För första gången, el andra..så kände jag verkligen..va fan, och jag ångrar mig så mycket så jag inte kan beskriva det..vill bara sjunka genom jorden, få det ogjort!
Jag har sagt det tidigare, utan direkt större innebörd..jag ska inte dricka!
Och allt detta är anledningen till att jag slutat..jag klarar inte av det..det är allt eller inget, finns inget stopp!
Men nu är det så, jag ska inte dricka!

2 kommentarer:

  1. Lena berggren20 juni, 2011

    Kan du ju försöka intala dig själv det ja att du inte ska dricka kommer ju aldrig att hända. Vet du inte vad ett glass vin med lite sällskap betyder? Det betyder inte all in nu gör vi så d ryker...hallå lär dig att kunna ta "ETT" glas... :-/

    SvaraRadera
  2. Kanse där lite av mitt problem ligger, Lena...det är allt el inget!

    SvaraRadera