tisdag 14 juni 2011

Hänt igen, säger bara en sak..

INFÖR HUNDKÖRTKORT!

Ska detta behöva hända?!

Och det är lika intressant varje gång och disskutera detta med folk..vare sig man är för eller med!
Min personliga åsikt, säger inget mer än att..varför kan man inte hålla sig till renrasiga hundar?!
Både jag och MINA HUNDAR umgås med "kamphundar"..skillnaden är bara, att det aldrig hänt mellan dessa?! Det är nog snarare så att "dom" backar för mina små ulltussar..status;)
Och det är ofta jag hör: Jo, alltså den är snäll, mot människor..men tror inte dom ska hälsa på varann?!
Vad är problemet då?!
Jo, den är juh snäll o så..men dom kommer typ käka upp dina tussar..?!
Snäll?!
En hund ska va social, glad mot alla!!!
99% av alla dessa händelse sker med såkallade "kamphundar"..varför?
Om inte, kommentera, länka gärna andra händelser!
Såklart finns det folk med renrasiga hundar som inte heller ska ha hund av olika anledningar men dom historier och MIN erfarenhet av detta är folk som tex inte kan pälsvård, foder, kloklippning osv osv..
Har själv tagit hand om/hjälpt hundar med tex pälsvård som inte är skött..och då pratar vi om såna dom visar på Animal planet..hundar med päls som inte sett bortse senaste månaderna, det är INTE kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar