tisdag 31 maj 2011

Trasig människa..

...nog för att jag konstant är trött, men detta?!
Helgen har gått i ett och denna korta korta vecka ska det hinnas med mycket oxå innan man åker iväg, ingen rast och ingen ro..men hoppas jag kan få lite "ledigt" under långhelgen!
Lördagen var jag på hundutställning i Vallentuna och vart tilldelad en hund och hade glömt bort hur kul det var och visa hund..tur att jag anmält min lilla Bullis till Norrköping i helgen, ska bli super skoj!
Söndagen ringde klockan 07:00 och jag hörde hur det sippra på fönster brädan och insåg..fan oxå, hur kul kommer detta och bli då?!
Jaja, det gäller juh och prestera iallafall och inte bara tänka på det dålig vädret som drar ner humöret om hur kul det är med hästtävling..jag har haft turen VARJE gång med vädret, solsken och varmt! Men denna gång skulle det bli annorlunda..eller?!
Vet ni...jag fick uppbehåll och nästintill sol, helt otroligt!
Efter min ritt var jag så där nöjd..lite spänd, hög i formen och nästan lite bakom hand ibland, jag måste lära mig och lätta av då jag själv blir alldeles spänd så fort han tittar åt nåt och jag vill bara att det ska se bra ut..ja, ni vet?!
Men efter att kollat på filmen så var det inte så illa och vart glatt överraskad över våra 62:33% ett litet litet uppsving från förra gången..många bäckar små!
Och som vanligt är det dom där förbaskade mellangångarterna, gud vad jag tjatar om dom..men va fan Linda, våga rid lite mer!
Nu kommer jag inte hinna träna på dom så mycket så det kommer bli en klar skillnad till nästa tävling som är i Botkyrka nästa helg, 11Juni..om jag inte vågar rida mer!?
Som sagt helgens aktiviteter med tidiga morrna och sena kvällar har satt sina spår och det är svårt och "sova igen" i veckorna men kom igen..idag chillar jag från jobbet 14 kotknäckaren väntar på mig och än en gång VÄLBEHÖVLIGT och imo är det juh bara till 12:00..så varför sitta här och klaga?!
Finns juh dom som har det värre, som jag vet..Sandra!
See you..
Slänger in en halvdålig bild från helgen..stod en tjej på framridningen och fota alla och jag försöker förgäves leta fram henne, dum som jag är fråga jag henne inte..men mailat ridklubben och hoppas på bra svar!
Ps: Kommentar från en tjej på framridningen: Flott häst:)


1 kommentar:

  1. Du ska inte klaga... somliga har det ju lite värre...
    Skadad häst och långa arbetsdagar!

    SvaraRadera