lördag 7 maj 2011

En helt vanlig lördag

i Lindas hektiska liv att sovmorgon inte existerar säger väl allt att man inte är normal..vem fan ställer klockan en lördag morgon?
Jo, vi hästGALNA!!
Med tanke på att klockan ringer 05.00 5dagar i veckan så vart 08:00 lyx sovmorgon och som vanligt nu när jag bytt hästskötare mer el mindre så är det inte mottagningen som spökar så har hon inga batterier..telfon med SUPER batteri och SUPER mottagning sökes!
När jag från 21 tiden försöker ringa som en IDIOT för att stämma av och ung(jävlen) svarar inte då vart jag liter småt nervös så jag va tvungen och kolla upp back-up, hade juh klubbmedlemmar som oxå skulle dit, så sket det sig hjälpte dom..hur gulligt?!
Men framåt 23 då kom juh skötaren på att kanse dax och kolla mobilen som låg i jackfickan, tur var väl det!
Upp och svängen förbi Vallentuna o sedan till stallet och där möts man av knoppande hästar i varenda stallgång, Brollsta skulle sättas på kartan!
Framåt 10:30 bestämmer sig (min) hästskötare för att skaka av sig det dåliga samvetet och ställa upp i lagklassen som rids på Täby med start klockan 16..12:00 skulle vi åka från stallet till min tävling, så in med hennes och duscha, knoppa och packa hann hon med oxå vart lite nervös där ett tag att vi inte skulla hinna tillbaka, fast starttid för henne va 20:36..lördagkväll, fy fan va härligt!
Och jag kände det på mig idag, det va min tur nu..och så sant som det var sagt, personligt rekord och med tanke på platsen som jag varit på tidigare men förträngt det "spöklika" domartornet så gick det bra, kändes lite emot skänkel ibland och detta eviga eviga tjata om..MELLANGÅNGARTERNA, shhitt vad ska jag göra alltså..tips på nån bra övning?
Det är aldrig tillräckligt, jag är fegar..eftersom jag vet att om jag trycker på FÖR MYCKET så kryper han ur formen och jag behåller gärna den och fegrider istället..såklart kommer det mer med tiden, orken osv..men istället för att öva som man mest gör, snett igenom..tips mottages!
Jag har efter varje tävling undrat hela tiden, hur MYCKET måste jag egentligen rida för att spräcka 60% gränsen?
Rid bara som idag tydligen och det va inte ens jobbigt eller på nåt vis konstigt..nu har jag drygt 1månad på mig till nästan, och nu ska jag verkligen ta tillvara på denna tid!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar