söndag 5 september 2010

Vilket lyft!

igår var det dax igen, årets 3:e tävling och med en uppgång vid 05:20 så jag var inte såå super taggad direkt, mest undra vad jag höll på med en söndag morgon 05:20??
Och denna gång var det lite extra spännande för Megan skulle ha sin allra första start i sitt liv och även hästen, dock inte hennes egna utan ytterligare en stallkompis häst, Sara..Sara va nämligen rädd för dressyr staketen, hon får nog jobba lite med det..?!;)
Eftersom dom va efteranmälda så var det ute som starta -2 på banan, jag starta som nr 7, så vart det lite väntetid..från att ha gått från
46.70%(nånting) till
50:71% till
59:09% herregud..trodde knappt det va sant och det ska nu alltså försöka göra ännu bättre, herregud hur ska det gå?!
Och spänningen öka hela tiden, för Megan..ja hon klev juh in på placerings listan och låg där, så mer eller mindre va vi tvungna att hela tiden stanna och hoppas på att ska nästa få bättre så vi kan åka hem? Eller sämre så hon får en placering?
Men till slut, på sin livs första tävling både för henne och hästen så vart det en 5:e placering, vilket va skit kul..men hallå, jag då?!=)
Det roliga va, jag red på 59:09% och hon red på 61:21% inte så stor skillnad va?!;)
Nä, nu satsar vi på nästa och jag har bara 2st kvar..måste in och kolla tävlingskalerdern på ridsport!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar