tisdag 7 september 2010

Bästa nånsin

föreläsning igår om Ryttarens sits, med Birthe Vogelius, sitsexperten som har mer och mer intresserat sig för ryttare och dess sits!
Alltså, trodde att jag va på väg och förbättre min sits..vilket jag kanse lite har, men herremingud va mkt saker och tänka och hur viktig det är!
Jag har aldrig varit så lyhörd eller intresserad av en föreläsning som igår och nu ska jag bara komma ihåg all information som man fick igår och göra det bästa av situation..nåt som jag defentivt kommer börja med är att tämja på musklerna, det borde ALLA gör och en övning man fick innan man sätter sig till häst!
Så nu ska jag verkligen ta tag i detta och få en grym sits och inte bara boken som jag införskaffa igår så ska ett par viktmachetter införskaffas, fästas runt anklen/vristen som hjälper till och tynger ner då jag lätt lyfter i sadlen i galopp, kommer bli grymt, laddad till tusen!
Boken: Spänts & Harmoni hittar du här: http://www.icabokforlag.se/Sok/?q=birthe+vogelius
Viktmachetter: http://www.medema.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar