måndag 6 september 2010

Programridningen med en halvbrinnande transport

I Sista sekund vart det bestämmt att Marie fick plats med båda hästarna på programridningen, så snällt fick man ställa upp, abslolut inga problem..trodde vi!
Så här gick det till, hämtade mitt släp på baksidan av ridhuset, har aldrig handbroms i(kör med stoppklosar) vare sig den står still eller när jag lastar häst, vilket är min runtin så jag visste att den va ur..Marie och Sara börja och lasta där ute medans jag gjorde klart med min häst, och jag kom när det va dax och åka..Saras rutin är alltid och lägga i handbromsen och eftesom jag visste att jag hade lagt ur den och ingen sagt nåt, så glada i hågen åkte vi iväg och eftersom Zebban är som att köra 3st elefanter som inte kan stå still så hoppas man bara att man har transporten hel när man kommer tillbaka, så jag märkte inte något speciellt, räddarna som va på rätt plats vid rätt tid denna gång stallägaren och "stallets allt i allo" när jag tyckte dom vinka lite konstig och vi glatt vinka tillbaka, och i mitt huvud snurra: Undra ifall han ville nåt? Men M vinka in oss glatt vid macken och där märkte vi det..det rök, helvete oxå ur bilen och insåg att handbromsen va i, för en sekund vart det lite smått förbannad och det snurra i mitt huvud men som i helvete lagt i den utan att säga till eller åtminstonde kommait på det när vi lätta, eftersom min rutin är EJ handbroms så va juh inte min första tanke, handbromsen utan snarare om väggarna som bukta ut när Zebban höll på där inne skulle va hela när vi kom fram?
Förr eller senare hade vi juh märkt det..men vad kunde ha hänt då?? Vill jag inte ens tänka på..Jaja, ingen är skadad varken häst eller människa så vi får alla va glada, även fast det känns lite surt..men hoppas att inte så stor skada är sked!
Och har iallfall lärt mig en stor läxa..vare dig det är jag själv som håller på med transporten eller nån annan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar