tisdag 12 november 2013

Hur man resonerar & konstaterar

Som ni vet är jag inne i sadeldjunglen, jag måste verkligen ha en ny sadel!
Måste jag verkligen det?
Ja, prova att sätt på dig sko stl 37, när du egentligen har stl 39, skönt?

Jag har gjort det dumma att fråga för många olika folk och kan man inget själv underlättar det inte!

Först skulle jag köpa nåt jag har råd med just nu, kan betala kontant.
Kolla, kolla, kolla, fundera, fundera, hitta inget intressant.
Sen börja jag rikta in mig på ett märke jag provridit i stallet, riktigt skön, såklart modellerna av dyrare variant.
Åkte och provsatt i sadelbutik, konstatera att den va lika smal som min jag har nu.
Då återstod den för 27.000 samtidigt som jag hade börjat sneglat på ett annat märke, dock lite mer pengar men fördelen, den kommer alltid passa.
Du kan hela tiden bygga om den, alla delar på sadlen är utbyttbara och det var det som jag fastna för.

Men det roliga är hur man tänker, för 1år hade en sadel för 16.000-uppåt aldrig varit och tänka på, så duktiga är vi inte och framför allt, inte råd!
Nu, 1år senare pratar vi helt andra prisklasser men från att ens fundera på 27.000 är vi verkligen värda det? -till att till helgen åka och prova en sadel för över 30.000kr, vi får se om jag blir frälst!?

Nu när jag har det klart pengamässigt så känns helt plötsligt en sadel för 30.000 helt okej.
Innan jag hade pengarna, var det mer funderande, funderande och funderande och funderande, beslutångest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar