måndag 25 november 2013

Härlig måndag!

precis på minus strecket imorse, frost på bilarna frotfarande lite "ruggit" ute, hårt i backen, solen skiner att det är 23dagar kvar till Julafton, svårt och tro!
Julmusiken har dragit igång på radio, skylt fönstren fylls på med julinsperation även fast jag inte är nåt big fan av snö, el nja..det är både och
+ hundarna blir inte lika skitiga, snön gör dagarna ljusare
- kallt, skotta snö, hundarna får snökocker som vanligt, fler minus än plus.
Kanse någon annan som har fler plus på snö än minus?
Jag älskar att se hundarnas första syn på snön för året, då brukar det bli race!
men jag tycker mest synd om barnen dom har väl en vision(?) med tomten, renar, släde, snö var väl knappt snö på Julafton förra året?!

Annars blir det en helt vanlig måndag, ikväll hoppning på schemat.
Undra om jag ska börja täcka min rakade häst inne nu?
Täckes-hatarn, därför väljer jag, inbillar mig att om jag håller boxen välhalmad så ger det lite bättre "skydd" så väntar jag med täckning "in i det längsta"..bara min kvar nu i stallet utan täcke!
Såklart går han med täcke ute!

Tjoho


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar