lördag 2 november 2013

En lördag med glädje & tårar

Vi har haft en trevlig dag, vart och spanat, provsuttit sadlar, haft beslutsångest 3000 delux!
Försöker hitta argument till mig själv, varför jag ska köpa en sadel för 32.000kr?
Sen en sväng till Täby centrum, glasögonplupp och örhängespluppar stod på listan och där förstördes mitt humör för den här lördagen.
Ett par silverpkuppar 10kr/st helt ok pris och på nåt sätt fick jag för mig att guldplupparna skulle kosta lika mycket, lite, el nja..kanse typ 40kr/st
Då blir det 269kr, what????
Skit sur och i total depp på livet, med tårar i ögonen tog jag mig till bilen åkte hem och började min deppa-ihop-kväll..va fan, ska livet gå ut på plus-minus-noll? Ska man hela tiden behöva tänka innan ett köp, har jag råd med det här? Behöver jag verkligen det här?

Strax i stallet och mocka sedan till syrran på middag, hoppas jag kan hitta tillbaka till förmiddagens hunör igen, då hade jag inga problem i livet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar