måndag 16 september 2013

Gårdagens ritt!

ska inte sticka udner stolen med, trots att jag hade bestämt mig att det skulle gå bra att det inte gnagde lite i bakhuvudet dom där 59% i LA:3:n i April..hur skulle detta gå? Skulle jag ens kunna uppnå 50%

Jag hade granskat protokollet noga och det jag foka på mest va noga, noga, noga vägar, våga satsa ännu lite mer i lägningar men eftersom jag redan vid knoppning hemma, där han stod och sova märkte att han va "off" så undrade jag hur det skulle gå? Han kanse taggar till?

Framridningen red jag precis som hemma, ville inte rida fram mer än 30min eftersom det är djupt ridhus och det det "off"´a förföljde oss så jag fick tänka om: Att inte ge järnet på en häst som inte är 100% fram för då hade det bara blivit ostabilt, utan att han bara va igång hela tiden!

Vi belönades med hela 64%, yes äntligen ett kval klart(två gånger ska man rida på 62% i denna klass för att kvala till högre klass) min plan är inte så, utan nu ska vi fortsätta i samma tempo, just nu känns det som om vi befinner oss i en stor utvecklingsfas där det händer saker hela tiden!
Det känns så härligt och veta att vi kan, att vi platsar här, att det går!
För att skryta lite extra, betyg 9:a på ena enkla bytet och 8:a på det andra;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar