fredag 20 september 2013

Den trasiga pannkakan

det fortsätter, onsdagens lektion va lika knackig som tisdagens ridning han går inte helt 100 ärligt fram!
Jag fick lite samma känsla som när dom lägger tungan över bettet-ridning, allt blir så mycket tyngre.

Vi tog oss igenom hela passet, han är juh trots allt inte halt, ingen svullnad, ingen feber, ingen värme nånstanns och det enda jag kan göra och få nån utvärdering på är att rida på och se vad jag får för reaktionener, dock tror jag mig veta vad som spökar!

Varje år(tre år sen jag kolla upp det) vart han knackig, samma årstid, samma sak och vi(dom på kliniken) kom fram till att han är ömfotad så när det blir väldigt torrt eller blött/torrt om vart annat så får jag anpassa ridningen till inomhus.
Det är svårt och rida en häst som inte går fram helt ärligt 100% och framför allt är det inte så kul, jag hade velat "avsluta" med ett kanon pass innan jag åker på semester och 2veckors uppbehåll av träning, när jag kommer hem har jag en tränings gång på mig innan det är dax för tävling.

Idag vart det nya övningar som både kommer ingå i framtida tävlings program men även för att öva upp smidigheten, saxen i trav och för att aldrig ha ridit den tidigare så är vi mer än nöjda med hur det funka första gångerna dock måste jag vara noga med att inte baken kommer före, får inte flytta bak skänklarna så mycket som jag gör för det svara han väldigt lätt för!
Jag red den först i skritt, eftersom jag är sån som: Det måste funka i skritt först innan man kan gå vidare till nästa gångart, skritten..det måste va en bortglömd gångart? Herregud vad svårt det var att göra skritt-saxen!
Slutor i galopp, till X och sedan rakt fram som ochså kommer finnas med i framtida tävlingsprogram, måste nog klappa mig själv på axlen för är det nåt vi är bra på så är det att rida RAKT fram!

Imorgon kommer kiropraktor till stallet, funderar på och vara med? Har inte bestämmt mig än, inte för att jag tror det sitter i kroppen, med 99% säkerhet är det fötterna men det kan juh finnas annat i kroppen som behöver justeras!
Det var ändå ett tag sedan jag kolla, det är 700kr som jag har lite svårt och hitta just nu med, tyvärr..det har varit en thaigt månad men snart han vi arbetat ihop nya pengar!

Med eller inte? Med eller inte? Med eller inte?


Tänk om dom kunde prata!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar