söndag 2 juni 2013

Ocharmen höll i sig..

Åtminstonde från domarens sida!
98% säker på att jag ridit för denna domare tidigare och jag visste att hon generellt ligger lågt, då på cirka 55% för minst 2år sen och med tanke på att jag starta först så visste man aldrig hur länge man skulle bli kvar? Det visa sig fort att jag kunde lasta och åka hem 56.71% så utveckligen stått still.
Framridning och tävlingsbana pararellt med varann, hästar i hagarna runt omkring och roslagsbanan(tåg) på det, redan där trodde jag att det skulle gå åt pipsvängen men jag höll mig till min plan.
Efter nåt varv på framridningen så plicka jag fram spö't, dags o vakna, lyssna ordentligt och jag behöver inte ens använda det för att det ska hända nåt, han skärper sig på en gång, behöver nästan bara tänka och klämma försiktigt med vaderna så, pooff blir det trav!
Nu var det bara och försöka rida precis som om jag hade spö't med mig inne på banan men jag vart så glad över att jag kunde sätta den första mellantraven liite gran så tappa jag fokuset lite, samma sak när hästarna i hagarna levde rövare med, slarviga vägar, halv dåligt flyt och lite ostadigt ibland, bättre kan vi!
Nu laddar jag om inför torsdag, om jag kommer med..återstår o se och nu har jag provat klart dagens domare för framtiden!
Återkommer med film..

 Till tävling själv, hemfrån tävling med sällskap!
   Kärlek!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar