onsdag 5 juni 2013

Gårdagens hundträning- film

jag tänkte att jag börjar med Muffins eftersom han inte orkar så långa stunder, korta pass bytte till Fralla men tålamodet svek ganska tidigt igår, när nosen HELA tiden va i backen och man kunde bokstavligttalat tjata örona av han: Fralla, fralla, fralla, fralla, fralla
Lugn o fin, han kommer bli bättre vi provar ett par skyltar, nitlott igen..när han liksom är totalt ointresserad av vad vi håller på med, försökte fånga uppmärksamheten genom att försiktig uppmärksamma han i halsbandet på kopplet, men..nä..

Varför har jag inget tålamod med den hunden?
Jag kämpar dag ut och dag in med hästen, utställning år ut och år in men just detta, kanse för att vi inte riktig lirar 100% ihop?

Han fick sitta på avbytar bänken..tills husse tog han!

Har länge tänkt att agility skulle va nåt för Frallan, han är snabb men varit tveksam till hindrerna, det visa sig att jag skulle få fel!
H & Fralla funkar mycket bättre ihop han följer husse mer och jag trodde aldrig att han skulle hoppa hinder och absolut inte flera gånger och aboslut inte med en sån gläjde som om han tyckte det var kul



Sen har vi Muffins, mammas lilla hjärtegris!
Med honom får jag nog inte repa varje moment för många gånger på ett pass utan avsluta när det går bra, tunnlen funka bra första 2-3gg sen börja han tveka, hindrerna var inga problem och som vi säger i hästvärlden: Myckt luft under!
Vi ägnade oss mest åt agilityhindrerna denna gång, vi tyckte det var mycket roligare så nästa vecka hoppas vi att "vår" instruktör är ledig och kan ge oss en introduktion i agality!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar