lördag 15 juni 2013

Fortsättning: Elände

Domaren vann igen, fan..typiskt, ville så gärna!
Efter analys av ritten, framridningen, redan där var han tittig på saker men lyckades klara av det bra och mer noggrant läst resultat så är jag ändå nöjd med visa poäng på några moment även fast slut procenten vart uselt, 55%..fast ändå kan jag inte sluta fundera, i Täby red jag dåliga vägar, ett avbrott, då 56% nu frångick vi programets linjer och jag försökte rida om en linje, vilket resultera i minus poäng och fick bara 1% mindre..
När det väl börja trassla så la jag ner "fin ridningen" helt men det är oerhört svårt och komma åt dom när dom blir så spända att dom stannar, kastar sig, springer i sidled.
Mörkt ridhus,"trångt", spretande ormbunkar på pidestaler och stort hål i väggen med utsikt.
Tyvärr har min häst inte vant sig med allt sånt här än, tänker jag efter så går han helt klart bättre på utebanor med "öppet" runt omkring, man kan juh inte riktigt träna sånt här hemma för där har vi inte dom problemen..så trist att man behöver spendera pengar, så mycket tid och usla resultat på sån här träning!

Nu är det sängen, imorgon är en ny dag med ny tävling..hoppas han inte tog ut sig helt idag!?
Fan, nu ska det gå imorgon!
Men han får guldstjärna idag iallafall, ja, jag vet tjatar..han lasta sig själv både hemifrån och därifrån, duktiga hästen!
Kanse glömmer man bort allt det som var problem förr?
Idag vart jag påmind om att det var juh inte länge sen lastningen va ett större problem..nä, det är juh sant 

    Fina hästen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar