fredag 13 januari 2012

Fuck, fuck, fuck, neej, helvete fan oxå..

Såklart pratar vi om bästa Nalle, som varje år..har nån form av sjukdoms historia med sig, även 2012..
En Coton de tuléar ÄR en hund MED päls!
Annars är det ingen Cotte!
Igår morse upptäcke jag att Nalle sakna hår, en stor fläck..in på skinnet, med små små prickar, skit oxå!
Han har kliat sig en del sista tiden, haft som små sårskropor men som jag befarat..våtexem, pga dettta väder som skiftar mellan spöregn ena dagen och fruset andra dagen så är det svårt att undvika blöta
Kanse ändå var dax och kolla upp det en gång för alla?!
Så en tripp till vetrinär som bekräfta det man redan misstänkte..våtexem! Och raka hela hunden, skämtar hon eller?!
Jag var inte närvarande, så hon undra om hon skulle skriva en skriftlig lapp till mig om bekräftelse på att rakning av hund måste ske..eftersom jag vägrar?!
Men, hunden lider så jag får ta tjuren vid hornen..dax för klippa och klistra!
Även smörjning av detta största exemet som redan eskalerat och...som jag hatar, parabol! Ja ajg vet..det är för deras eget bästa, men jag har inte mage att sätta på den och se han springa runt och fastna i varenda vägg, inte kunna dricka, äta som han vill..just nu får man vattna honom, annings uttorkad
OBS, han har parabolen på sig under natten och under ej uppsikt!
Just nu ligger han inne hos mig på kontoret, he loves that..bara han och jag!



1 kommentar:

  1. Men lilla puhe......
    Har inte Kicki en sådan där uppblåsbar krage?
    För tröja blir väl för tätt.......??! Visserligen växer pälsen ut......men en cotte....kanske får du bita i det sura äpplet. Huvudsaken är ju att han blir bra!!
    Pussa extra på honom från oss i "Sörping"
    Kram

    SvaraRadera