tisdag 17 januari 2012

Är jag löjlig? El börjar jag bli medveten om min odödlighet!

eller är det bara överdrivet när jag säger att jag är rädd?
Att jag börjar bli rädd på riktig?
Det är obehagligt?
Att varje morgon/kväll behöva stanna där, öppna för och passera och inte veta vad man kommer möta längs vägen..tänk om dom kommer där?
Igår fick vi "belöning" för vår insats, blomma och biobiljetter, stort tack..som tur är gick det bra!
Ska försöka göra en långhistoria kort

2veckor sen, på väg till jobbet..H låg kvar i sängen, orka inte gapa mer på att gå upp..bor på en ängslig grusväg ut i skogen, med vägbommar som passage..
Helt plötsligt står det en bil framför mig, ca 100meter..vid bommen, som är låst och börjar genast fundera på vad dom ska in och göra på den vägen 05:50?
Finns inget där inne, endast H´s pappa som bor längst in, o ett och annat sommarhus..jag stnnar och hade hört nån vecka innan att, dom kapat bommarna tidigare..stannar till, undrar vad jag ska göra..? Provar åka fram för och se vad som händer, bilen börjar röra på sig..skönt dom vänder och åker ut! Säkert några "höga" som inte hade bättre för sig!
Helt plötsligt försvinner dom med ilfart in vid bommen och då förstod jag..måste vad dom? Åker fram, i hopp om att dom inte vänder där inne..och bommen petar både åt höger och vänster! Ringer H för, att sedan i sin tur ringa sin pappa..och berätta att dom är på väg in!
Åker mot jobbet, men hjärtat i halsgopen om att inte möta nån mer på vägen!
H´s pappa blockerar vägen vid honom och helt rätt, där kommer dom...2st bilar, vart kom den andra ifrån? Jag hade inte möt nån..drar på sladd på hans gräsmatta, krockar lätt med varann och forsätter tillbaka samma väg och nu är jakten igång, har precis hunnit ringa farbror blå då
80 blås på grusvägarna och H stänger den yttersta bomnmen..haha, nu är dom fast!Dom delar på sig vid bom 2, som dom tidigare kapat, saaben åt "våran" gata och skåpbilen rakt fram..mot den stänga bommen, H står precis vid vårt jobbar och väntar, jobbar "nästan precis" vid hemmet..skåpbilen drar RAKT IGENOM bommen, fast bedluten om att inte åka dit denna gång! Saaben kommer ut precis vid jobbet, bom även där, som brukar "alltid" va låst..tror ni den va det denna gång? Såklart inte! Han tar vägen mot Rydbo samhälle, men H hak i häl, 120km/tim genom samhället och sedan försvinner han..tyvärr hade H bara den skrotiga skodan då, så att komma ikapp var ingen möjligthet!
Här ska inga mer tjuvar vistas, så upp med elektronik..som ett par dagar senare försvinner..huu, verkar som dom kan det här?
Samtidigt får man lite info ang bilarna..nu är bommarna åtgärdade med STORA stenbumlingar framför så jag hoppas dom håller sig borta..?! Snälla, ni sätter skräck i mig!
Även ett ansikte har kopplats ihop med hela bilden, och det ni..det var inget trevligt ansikte, tack för den..känns genast mkt bättre!
Vad gör jag om jag möter på dom på vägarna? Eller överdriver jag bara min rädsla? Kanse låter mer än vad det är?
Helt klart blir jag mer och mer medveten om min odödlighet..för nåt år sen va jag odödlig..va inte ni det med, i unga dagar?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar