onsdag 14 december 2011

Min fantastiska häst!

det är så himla roligt just nu och rida, det går såååå himla bra!
Det är fantastiskt hela tiden!
Det känns som om vi är på väg mot nästa trapp steg, poletten börjar trilla ner både hos mig och hästen..senaste tiden har det mest varit ridninge åt jogging hållet, lång, låg och bara fokus på avspändhet och därifrån gått vidare till och utföra olika rörelser..
Att en skänklvikning skulle va så svårt? Trodde jag inte..bara o sparka på åt det håll man ska..haha, ja om det vore så lätt! Undan för höger går hur lätt som helst, men undan för vänster, ja herregud..men det är på G, är riktig nöjd med resultat på bara den månaden, 1,5månaden sen jag börja träna ordentligt och seriöst på dom!
Fokus just nu ligger även på skritt-galopp, galopp-skritt och det är en färskvara precis som allt annat, ibland blir dom riktig bra, ibland mindre bra..öva öva öva, I love it!
Siktet är inställt på LA debut i April och ska verkligen göra allt för att både jag och hästen ska va väl förbered på det och ser fram emot när säsongen drar igång igen!
Första start är satt till den 31Mars(om vädret tillåter), LB:3 Lurbo..när planerar du din första start?!

Årets sista start bidrog även med en rosett hem, som jag längtat..ni kan inte förstå?!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar