måndag 19 december 2011

Lyxigt eller otacksamt?!?

Sverige är inte jämdställt och så kommer det alltid va? Går det att fördela det rättvist då?

Många skulle nog säga, du ska inte klaga..så bra som du har det!
Betalar ingen hyra, trots att jag bor i hus
Ingen el, trots att jag inte behöver frysa
Har bil men betalar ingen disel
Ingen försäkring
Inga reprationer
Men trots detta så är varje dag en kamp och vilja om att klara det!
För att inte låta för otacksam så är jag glad över att slippa, för annars hade jag inte kunnat ha häst..så tack för det! Och såklart är hästen självförvållat och inget jag ska "klaga" över..för det är juh bara och sälja annars!
Försök och sluta med nåt du är beronde av? Nåt som gör det värt och leva varje dag?
Så har du mitt svar!

Jag VILL kunna hjälpa till! Jag vill kunna själv!


Men trots detta så är inte mitt liv perfekt? Det trodde jag juh som mindre..allt betalt!
Mitt liv dalar upp och ner som för dom flesta andra, eller? Någon som har det perfekta livet?
Får ofta höra att jag är orättvis för att man inte kan åka fred efter jobbet till sina polare och komma hem söndkväll?
Du är juh i stallet varje dag och gör det du tycker är kul! Ger det rätten att släppa hemmet/familjen?
Har man rätten att bara hänga i soffan på kvällarna för att man har ett ute jobb?
Har jag rätten att slippa diskmaskin?
För att jag tog den på jobbet..
Jag surfar juh bara hela dagarna på mitt jobb?
Mer el mindre kan det se så ut, men mitt jobb är rätt säsongs betonat och vintertid..är sååå tråkigt! Medans på sommaren så hinner jag knappt pissa själv..Dock så har jag mkt i huvudet ändå, fax hit, ring dit!
Man blir trött i huvudet att behöva lösa andras problem!

Det mesta handlar hela tiden om vem som ska göra vad? När det behövs? Och hur ofta?
För mig tar det aldrig slut! Men för en annan finns det inget?

Är jag en otacksam tjej som kräver umgänge, hjälp hemma, påfyllnad i kyl o frys, lite tid i soffan, tid med mina kompisar?!

1 kommentar:

  1. Om folk kommenterar ditt liv så kan man ju alltid tänka "Den som står utan "synd" kan kasta första stenen". Ingen ska tala om för dig hur du ska leva ditt liv. Vi alla ska ju "bara vara tacksamma", det finns ju alltid dom som har det värre. Men det gör inte vår sorg/oro/ångest eller vad det nu är, mindre.

    SvaraRadera