måndag 3 oktober 2011

Det här med bedömnings sport..

man blir lika förvånad varje gång, varför får man alltid dåliga poäng när man själv tycker att det var bland dom bästa ritterna man gjort?
Och när typ halva startfältet har icke godkända ritter..vad är felet då?! Dom enda godkända va i princip dom placerade..nä, jag är inte bitter för jag är jätte nöjd med min ritt ändå så ett par siffror på ett papper, bryr jag mig inte om!
Han var jätte fin på framridningen, kändes som att jag denna gång hade plan..mer plan än vad jag brukar ha iallafall med många små micro skritt pauser och varier formen med lite jogging och sen ridning igen och lagom framridning varken för lång eller för kort, nöjd!
Jag följde mina instruktioner jag fick från coachen i stallet, kolla banan..solkatter? några orosmoment? Jag visste sedan förra gången jag va där att läktar kortsidan va lite scary, så väl inne på banan så gjorde jag som jag va tillsagd, red mot domaren förbi och varier volter och ställning, framgångsrikt! va inte alls lika spänd som sist där och inte alls lika spänd överhuvudtaget som han kan bli på tävling ibland och jag bara rider vidare och tänker, va fan gör jag nu? Ähh, kommer juh fler tävlingar och rider vidare..
Med 2st galoppfattnings missar och ett tidigat avbrott som drog ner nåt dj*vulskt så gav det 57:66 vilket faktiskt jag och marie va lite besvikna över, trodde det skulle ge liite mer trots mina missar..men det tyckte inte domaren! För övrigt så var han jätte fin men med tanke på hur resultat listan ser ut så, kanse man kan dra en slutsats iallafall..
Men det är bara på´t igen, 23oktober laddar vi om till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar