lördag 15 oktober 2011

Kick Off m jobbet..men va hände egentligen?!

stress hem för att på ca 40min/1time hinna duscha o göra sig iordning..rasta hundar, tur att jag bara har å öppna altan dörren!
Eftersom fredagen med pressad med saker och göra och jag inte är helt bra med förkylningen så kände jag inte för att medverka mer än på info mötet så, så fick det bli! 15-17, lagom att sticka upp t stallet o bara mocka o sedan hem o börja med tårtorna..inget vart som det skulle!
"Friska vindar" stod det på schemat, säkert nån utomhus aktivitet..jag drar!
Men det verkade inte så, en internationel känd "artist" skulle komma..Hmm, kan vi missa detta?
Vi måste kolla vem det är iallfall!
Sagt o gjort, han börja prata om sig själv..hade ingen anning om vem mänskan va och min stressa börja övergå i ren förtvivlan..herregud, hur ska jag hinna med? Jag måste verkligen åka, men helt plötsligt börjar han låta så himla intessant så jag kan inte slita mig!
Hade utbildad sig t anläggare, då det yrket exsitera bara inom hans familj men efter ett tag tyckte han, nä..det här vill inte jag hålla på med!
Då styrde han om kosan, till....trollkarl, fortf ingen anning om vem männskan va..men tydligen hade han varit polare med Joe Labero tidigare, så trollkarl på "riktig" måste han varit då.
Efter ett tag vart det tråkigt o han har alltid varit intresserad av människan o dess sinnen, så..håll i er, hyptonisör vart han nya yrke som han fortf håller på med!
Det är juh coolt, har alltid velat provat..men vet inte om jag vågat! Tänk och hamna så långt "far away" och inte ha en aning om vad du sagt eller gjort? Scary!
Men den lilla djävulen i mig sa att, frågar han om frivilliga då måste jag ta chansen?!
Och det gjorde han, jag va inte sen med o skriva Jaaaa och räcka upp handen när den andra platsen skulle tillämpas!
Och hörrni, får ni chansen..ta den!
Jag hamna i nån slag trans, inte djupgående jag hörde vad alla runt omkring mig sa, jag hörde vad han sa..men på nåt sätt inte och jag kände verkligen det han sa!
Min oro för div saker har dämpats eller rent av sagt lagt sig för stunden och för att inte tala om den harmoni min kropp har, efter detta så kände jag ingen stress, jag hade inte bråttom jag skulle hinna!
Jag skulle klara av min marsipan tårta som jag oroat mig för? Jag skulle hinna med och åka t stallet? Jag skulle hinna med och handla? Hur ska det gå och va barnvakt idag?
Det är helt sjukt och så länge som jag va uppe igår en fredag..kom jag inte ens ihåg sist, kl oo:20 gick jag o la mig och inte ens trött, hur är det möjligt?
Vakna 07:51, klarvaken..upp o hoppa..satt igång med tårtona igen som skulle dekoreras, käka frukost hann tillochmed t täby, till hästbutiken och kika, hem igen..och nu sitter jag här och bloggar, med tid över som jag inte behöver gör någonting alls av!
Jag har aldrig trott på såna här "konstiga" saker men, detta är bevisat..en sak på listan avklarad!
Någon annan som provat? Hur upplevde du det?
Det är coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar