måndag 25 juli 2011

Resan del 7, En liten detalj

vi skulle juh in till Paris, höjdpunkten på resan! Iallafall för mig..
Ingen av oss var villiga att köra bilen, man har juh hört skräck historier och efter lite information så var tåget både det snabbaste och smidigaste sätter, bara 45minuter..måste va det billigaste oxå? Och det bästa, var inte så långt och gå..kan det bli bättre? Var bara precis efter bron som jag och Jennie gått till dagen innan,ca 20min bort, perfekt!
Oxå kom bron och efter den..där inne fanns inget tåg, så vi fortsatte lite till..ni vet? Lite till, lite till..här borta måste det va!
Nä, nu måste vi fråga..kan inte yra runt här utan karta dessutom vem vet var man hamna? Så efter lite teckonspråk med 2st franska vägarbetare så var det..3km diiit bort, över bron och ner till höger..va sa han? 3km?
Jaja, vi ville juh till Paris..så vi trotsa 30graders värme och gick
Väl framme och såg säkerligen ut som riktiga turister som undra hur fan gör vi nu?
Men fick lyckas iallafall beställa biljetter fram och tillbaka, tjoho och höll på och ramla omkull när vi skulle betala..130euro? Hade expiditen verkligen gjort rätt? För att åka tåg? Nästan 500kr/pers?
Detta var vi tvunga och överväga och det skulle juh inte ta slut där..vi skulle juh gå i Eiffel tornet!
Luncha!
Fika!
Köpa nån souvinir!
Triumfbågen!
koster juh kosta som en hel weekend!
Så vi ringde upp dom det andra gänger som skulle gå och kolla Champange butiker och hängde på dom runt på stan, minst lika trevligt! Vet inte vad jag hade förväntat mig av dessa butiker men på nät sätt vart jag besviken, hade förväntat mig nåt annat..vad vet jag inte!



Jag och Jennie bestämde dock att vi skulle försöka ta en weekend till Paris istället längre fram, min mor har en valpköpare vars syrra har lägenhet i Frankrike, var bara och ringa ifall vi ville åka dit..får nog ta och göra det!:)
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar