måndag 18 juli 2011

Resan del 3, i slummen

åter igen ringer klockan som en helt vanlig vardag..var det semester eller?
Och vi ska ta oss från punkt A till punkt B och när Paris Zentrum börjar stå på skyltarna börja jag bli lite nervös..jag har juh hört historier, 8-filaga rondeller och med en chaufför som har kortare stubin är stumpen..hur skulle detta sluta? Skulle vi komma mitt i smeten?
Nä, snarare tvärom..nåt som likna Rosengård, herregud..detta måste va fel? Här ska vi väl inte bo över natten?
Närå, puhh..det var felkörning!
Fast, kom vi verkligen till nåt bättre..?
Till och från genom hela Frankrike så har vi lagt märke till hur skitigt det är där..soppor precis överallt!
Och det vi kom till..såg till en börja trevligt ut, hotellet såg fint ut, 3meter högt vitt stakte runt hela området, portkod och det bästa av allt..ett stort köpcentrum precis utanför..kunde det bli bättre? Eller sämre..?
Jag och Jennie kunde inte hålla oss vi ville bara kolla in centrumet..vi slagna precis på fingrar, den ena butiken var en jätte rusta ungefär och det andra en matbutik, en liten "kvarters krog" där ej hundar var tillåtna..bara leta vidare efter mat ställe och Mc donalds skulle ligga 600m från oss, perfekt det tar, får våra hundar en promenad oxå..som tur är kom vi helskinnade hem!
Ett tag trodde jag inte det, vi hade hamnat i Rosengård, på riktigt..slummen á la Frankrike och precis bakom hörnan låg nåt som likna Hagby tippen, fy fan vad soppor och skit det va!
Dom bruna små ungarna på gårdarna sprang efter en, skulle väl klappa hunden eller nåt? Eller kanse äta den, vad vet jag?
Själv öka jag takten raskt oxå!
Vi skulle försöka ta en annan väg tillbaka, längs "landsvägen" gick färden tills vi inte kom längre eller snarare inte ville gå på en extremet smala väggrenen..så Eva tog på sig ansvaret och gå dom 400 meterna som va kvar och hämta bilen, själv kunde jag lika gärna gå tillbaka och vi fortsatta med ett stopp på Lidl för lite godsaker och där hämta Eva upp sen iallfall..va väl lika bra, så man slapp gå genom slummen igen!
Väl på hotellet igen var det dax för hundbad och frisering inför stora dagen D, imo gällde det! Och var super spänd på att få se var det var för hundar jag skulle få se? Av världs klass, hur såg dom ut?
Klockan ringer som vanligt och mot utställningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar