lördag 16 juli 2011

Resan del 1, avresa

klockan ringer precis som vanligt, som en helt vanlig vardag 05:00
Snoozar som vanligt ett par gånger innan jag går upp, ca 05:20..traskar ner till "huvudhuset" intar en macka och kollar en extra gång att allt är med..inte att förglömma, kuddarna!
In med hundar, människor och bilen rullar iväg..mot Paris, vill inte ens tänka på bilfärden så tar en tupplur till..vaknar till o från och undrar som ett envist smårbarn, hur långt har vi kommit? När är vi framme? Långt kvar..hmm
Jaha, dax och betala bron..yes, vi är i allafall i Danmark, alldeles strax..ska bara över bron!


Är juh bara 17mil genom Danmark så det borde gå på ett kick..alla är vi överens om att inte göra om tabben som sist vi åkte igenom till Tyskland stanna för och äta eller köpa något, rena rånet!
Nä, slummrar mig igenom Danmark oxå...snart måste jag hålla mig lite vaken annars kommer jag inte kunna sova inatt.
Yes, nu är vi framme vid båten oxå..äntligen! Mot Tyskland och vårat första övernattsnings ställe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar