torsdag 21 juli 2011

Resan del 5, Champange distrikten

helt plötsligt öppnar sig landskapet och fram träder "åkrar" med enbart druvplantor, herregud..vem går här upp och ner, fram o tillbaka och plockar alla dessa?
I farten försökte kolla lite näramre, men försök att se en nål i en höstack på håll!
Genom dalar och höjder, genom små byar som tala om i vilket hus varje Champange ägare bodde vilket såg ut att avslöja hur det gick för företag ochså!
Väl framme var alla så trötta så en middag på hotellets restaurang fick det bli och samtidigt som vi snegla på Buffé/Dessert bordet varvart med matsedlen så vann Buffén..men det var enabrt för Dessert bordet på andra sidan, för det ingick oxå..själva maten föll inte mig i smaken men tänkte, var jag mer hungrig fick jag gå lös på desserten och allt detta till, ät så mycket du vill!
Precis invid Hotellet fanns en enorm vindruve odling, nu fick jag en chans att ta mig en närmare titt på den och där husera även ett antal vild kaniner, men så gulliga! Undrar hur länge det tar och få druvorna klara? Någon som vet?
Kvällen blev lugn med tv tittande för alla i varsin säng..det fick räcka, alla sov så sött efter denna långa dag på hundutställning!
Imo ska vi juh åka in till Paris, dax och samla nya krafter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar