måndag 19 maj 2014

Kan måndagen bli bättre..?

hade behövt dra kudden över huvudet, somnat om och vaknat igen..förhoppningsviss på bättre humör!?
Vet inte vad det är som gör det, allmänt trött på folk?
Igår kväll var jag nästan på väg hemifrån, bara åka nånstanns, sätta mig för sig själv och fundera..bara på sig själv!
Jag hade en plan, ändrade den..man ska aldrig ändra en tilltänkt plan!

God morgon, måndag.
Vad händer med vädret? Ena dagen stekande sol +20 grader för att nästa dag va mulet med hälften så varmt jag hann iallafall i lördags påbörja min bränna, va nog lika bra att jag inte hade tid och sola igår ochså då hade nog ryggen gjort ont idag!;)

Är fortfarande klyven när det gäller hästen, åka in eller inte?
Sen i onsdags har han bara gått i hage, kolla på rakt spår igår/markera
Lina/markera men det är bättre jämnfört med tidigare, antingen chansar jag
Gå i hage, kolla igen på söndag
Åka in för att försäkra mig om, att det inte är nåt allvarligt som kan komma tillbaka?
Min teori är att han slagit på sig själv ordentligt, det är en del spring i hagen, fått en blödning som just nu håller på och "läker sig själv" , alternativ en ordentligt sträckning/vrickning.
Jag försöker alltid relatera skadan till mig själv, hur lång tid tar det för en människa att "komma tillbaka"? Hur ont har jag?
Och sen försöker jag tänka detsamma för hästen fast jag lägger på extra dagar.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar