fredag 23 maj 2014

Äntligen!

som jag längtar till imorgon bitti, sova, ingen jäkla väckar klocka att bry sig om!

Igår skulle jag vara en sån där gullig tjej som följde med sin förväntasfulla kille som har köpt ny båt, det sluta med att jag åkte till stallet och han for iväg med en polare, 20:30 mötes vi alla på pizzan för middag, romantisk kväll, haha!
Nu hoppas jag att vädergudarna är med oss i helgen, för engångsskull har jag tid att åka med ut, sol= jobba på brännan!

Jag kunde inte hålla mig heller, jag prova att springa med min häst på rakt spår efter 4dagar endast i hage(med tok race tillochfrån, inte så lätt att utvädera bättre eller sämre i "vila" då) men han markerar fortfarande så idag blir det att ringa veterinär, rådfråga och kolla alternativa tider. Varför jag inte gjort det tidgare är nog pga rädsla, hade hoppats på att blixten ska slå ner med ett mirakel. Jag har ingen bra erfarenhet av mystiskt halta hästar, har man väl kommit in i den snurren tycker jag aldrig det slutar. Och nu när det gått en längre tid(3veckor) så börjar det kännas i magen.

Men jag ska försöka tänka på annat, jag kommer avsluta jobbveckan och påbörja fredagen på bästa möjliga sätt, tätt följt efter ridning:)

Ledtråd: Waxholm;)

Mellan rådande kaos på jobbet hann jag färga naglarna, somrigt?!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar