torsdag 8 maj 2014

Grå, regnig, trött..

torsdag, skönt med fredag imorgon och helg..sova utan väckarklocka som "skriker" klockan 05:00 att man behöver kliva upp!
Jag hade verkligen intalat mig själv att vi skulle slippa regn-period fram till sommaren börjar, hur tänkte jag?
Det verkar inte ha nån tillstymelse till att sluta, hallå skitiga och blöta hundar!

Igår vart det sent, somna nog närmare 23:00 när klockan slagit 22 och jag fortfarande inte var i säng då börjar jag få lite panik, jag börjar bli stressad och det enda jag tänker på när jag väl kommer i säng, somna/ måste sova/somn/måste/sov, räknar om hur många timmar klockan ringer, panik! Hur lätt tror ni det är och somna då?
Jag har kommit fram till att jag är en människa som behöver 8timmar sömn, helst varje natt.
Vänner kom över och hjälpte till med sånt man inte har nån anning om hur saker och ting går till, i vilken ordning, vad folk förväntar sig, förväntas göra.
Ett schema med ungefär hålltider knåpades ihop, det bestämdes i vilken allting ska ske, beställning på alkohol gjordes, så from idag till lördag morgon har jag HF, snack om allt möjligt som har med "The big day" att göra, jag är en sån människa som gärna lever upp till andras förväntningar, det ska va lyx på "budget" nivå, tror vi kommer lyckas!

Gårdagens :) Min häst är inte varm i benet längre, tjoho!
Skritten som jag häromdagen uppfattade som "sig inte lik" men viftade bort lite, ni vet hur man blir..man börjar nästan leta nästa fel men det var nåt där, en liiiten liten markering man känner sitt djur efter 10år ihop, helt galet lång tid om ni frågar mig;)!
Det luriga med min häst är att han har ett speciellt rörelse-mönster så ibland är det svårt och urskilja oren häst eller normal.
Men nu är han ren i skritten, det blir vila/promenad idag och imorgon med, på lördag kommer jag prova longera är han ren i traven, blir det ett lättare jogging pass.
Idag lämnar jag plats för söndagens start till nån lycklig ryttare på reserv listan, den är inte aktuellt oavsett ren idag/igår eller på söndag!

Fina!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar