torsdag 1 november 2012

Livrädd hästägare!

Överbeskyddande hästägare har vi juh hört talas om..och hur jobbiga är dom bara inte? Man bara skakar på huvudet åt..!
Kanse är jag där själv just nu?

Sen i söndags klockan 12 har min häst befunnit sig inom fyra boxväggar med promenader då och då, runt runt runt i stallet..till en början för att han va halt och väldigt svullen med feber..
Nu pga bandag och infektions risk, årstiden är juh inte ultimat för att få ett sår precis vid ballen, så jag har börjat kika lite på extra doja..nån som har erfarenhet av det? Går dom med det?
Och inte för att släppa ut han i hagen utan för promenad på stallplan, ev grusruta ett par timmar..jag är livrädd, vågar inte lämna stallet för att det ska komma in smuts..är jag löjlig nu?
Planen är att han får stå inne över helgen, sen beronde på väder och hur såret ser ut ev gå ut i ruta halv dag..för att inte tala om det här med pecenllinet varje dag, panik! Jag är inte rädd för sprutor, blod eller så..men jag är väldigt osäker, om det kommer blod..kommer jag tro att det är fel!? Jag har en ultimat häst och öva på, tom veterinären sa det för han står absolut still och gör inget...än så länge, dag 3 idag..wish me luck!

Åter till dojan..kanse nåt av dessa alternativ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar