onsdag 21 november 2012

Glasblåsningen!

Syrrans Julklapp 2011 skulle utnyttjas, jag fick överta makens plats och det hade jag inget emot!
Jag var lite skeptisk till en början, som ni vet..jag hatar att ställa klockan på helgen samtidigt som jag såg fram emot det, schizo människa!
Väl där var stämningen lite stel först och när jag såg människan...ska han hjälpa oss! Direkt tagen från tv soffan..hur ska detta gå?
Det släppte snabbt och det var dax, jag hade stora och höga förväntningar på mig själv! Vad ska jag göra?
En skål, den ska se ut så och så..kanse så?
En vas, låg fram till, hög bak till..kanse med nåt skaft?
Kanse ett häftigt glas!

Snabbt slog mina förväntningar ner och jag fick sänka nivån..men killen, han tyckte det var bra att jag hade stora mål, han gilla det..tack tack!
Ja, för att göra nåt av det jag hade tänkt räckte nog inte en gång!

Någon som provat? Själv tyckte jag det var hur kul som helst och gör gärna om det om jag får möjlighet!


Blåser min form till kulan!



Ett av mina försök till..vas? glas? skål?



Syrran fixar hänge till sin kula

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar