måndag 5 november 2012

1vecka & 1dag inomhus..

och ett svullet/varmt bakben ochså..står han för mycket? Måste han gå mer? Oftare?
Nu har jag "anställt" en av tjejorna i stallet, nån gång mellan 9-12 mockar hon promenerar runt, runt, runt i stallet..sen kommer jag runt 17 tiden, runt, runt, runt..brukar hänga i stallet ett tag för att innan jag åker hem gå runt, runt, runt..det eviga meckandet med folk!

Lördagen var sista medecin dagen och självklart skulle det inte gå lika bra som övriga dagar..inget drastiskt hände, lite blod och jag vart nervös..men det gick bra! Hur många dagar efter pencellin får man rida på?
Kanse ska vi prova den där gummiskon våran stallkamrat har, ta lite frisk luft på stallplan..och gissa vad vi möts av? Regn såklart..planen ändrades snabbt!
Nu börjar jag tycka synd om min lilla häst, hur länge ska han behöva stå inne? Vågar man "chansa" och släppa han i ruta(grus) med bandag + gummisko?
La om bandaget i förrgår och såret såg fint ut men det är juh inte i närheten av att börja få nån skropa el likn..hade ni vågat släppa ut? Med stor risk att varje dag behöva byta bandag varje dag, kan säga såhär..min häst börjar tycka det är sådär kul..lyckligt lottad som har världens bästa stallkamrater som hjälper mig, hur ska jag kunna tacka?
Det får juh absolut inte komma in smuts, trots noga bandagering så ser jag framför att minsta lilla sten/lera kan "skvättas" in och fastna där..
Idag ska jag prata med veterinäern som var ute och behandla, höra hur närmsta framtiden ser ut!



1 kommentar:

  1. Jag hade väntat med att släppa ut!
    Och sen rådgöra med veterinären innan!

    SvaraRadera