fredag 20 juli 2012

Tanken skrämmer mig!

babyboom, babyboom, babyboom!
Hur har folk råd? hur ska jag ha råd?
Gravida människor överallt, funderingar på vagn, namn, you name it när jag säger alla, då menar jag verkligen alla runt omkring har barn eller är gravida, tom lillesyrrans polare har ungar..får nog inse att det inte är dom som kanse är så unga, det är jag som är/börjar bli gammal!
Töntarna i klassen har barn, tjejen som aldrig ens titta åt en kille har barn, det bara är barn överallt, panik!
Ska inte påstå att jag inte är påverkad av det samtidigt som jag inte gör det för att alla andra gör det, man har hängt med i snacket, hur funkar det osv osv,,
Alla ser fram emot det!
Det enda jag ser är, problem..har svårt att släppa det..
80% av lönen det täcker endast mina räkningar, hur ska man ha råd och leva?
Hur gör jag med hästen? Ser inte som alternativ att sälja, vem ska ta hand om den? Fodervärd till en krokodil?
Och det här med och föda barn, panik! Det kan inte göra annat än ont att försöka få igenom en fotboll genom en golfboll..så fort jag tänker på det, så är valet väldigt lätt, no kids! Det verkligen skriker PANIK, jag menar det är lite sent och ändra sig när det väl är dax..frågar alla som får barn, hur det var?
Och alla säger likdant, nästan..klart det gör ont, men inte så ont! Ähh, det där var inget, skulle kunna göra det imo igen! Aldrig igen! Det är en upplevelse!
Och det enda som jag ser, panik och ont!

Kommer det nånsin bli verklighet?

4 kommentarer:

  1. Det vet bara du vännen.. I'll be there for you om du ändrar dig någon dag! ;)

    SvaraRadera
  2. Tänker exakt likadant.. Jag börjar nog acceptera det faktum att det kanske aldrig blir barn.. Man har ju hästen =) Det räknas väl som barn?! ;)

    SvaraRadera
  3. Men lilla vännen......
    Ett tecken på att du börjar bli stor!! Du mognar, och tanken börjar att växa. Den dagen du går med ett barn i din mage, så tänker du helt plötsligt i andra banor. Hur var det första gången du skulle rida/hoppa/tävla?? Du var skraj men..det gick ju bra!! Och du gör om och om det igen! Så är det att vänta barna oxå!! Man mognar i den processen man är, får andra tankar och värderingar. Blir en kvinna fullt ut!! Ja! Det gör ont! Men nu för tiden finns ju all hjälp att få! Man behöver inte ha ont! Och tänk på vilken belöning man får precis när man föder fram barnet....världens åttonde underverk! En liten människa som liknar dig!! Och som du sedan lär livet!! Kanske vill en liten tjej att mamma & hon ska rida ihop......Ta inte ut problemen i förskott! Allt kostar!! Ja!! Men det går att köpa begagnat oxå! Och livet blir så mycket rikare med barn!! Jag lovar!! Du skulle bli perfekt som mammma!!
    Att ha djur är en bra början.....men kan aldrig bli det samma! I dag är först föderskor lite äldre.....du har tid på dig, men åren går fort!! Tänk på att det är lång leveranstid på de små liven! Och så måste man veta att man har en bra pappa till sina barn......!! Börja och tänk i den änden! jag håller tummarna!! Kramen

    SvaraRadera
  4. Gahh då, att dom äldre alltid ska såna kloka ord hela tiden;)

    SvaraRadera