tisdag 31 juli 2012

Den misslyckade 26-åringen!

Som inte har nån karriär att se fram emot? Nästan dagligen läser man statusar på Facebook, yes fick jobbet! Då pratar vi inte om kassörska på Ica, vad vill jag bli då?

Inte har några drömmar? Känns bara orealistiska och är hästrelaterad..att få träna, om det så bara är en lektion för Jan Brink, kan man kalla det en dröm? Inte för att jag kan satsa hälften så mkt som alla hans nuvarande elever utan endast för att utveckla min egna ridning oavsett häst kommer det behövas! Ni kan juh hojta till om ni råkar ha den rätta kontakten;)
Drömmen om ett eget hus blir bara större och större för varje dag, daglige surfar jag på hemnet och dagligen hoppas jag att det ska trilla in 150lök på kontot så drömmen kan bli sann! Kommer jag alltid va en hyrestagare?

Inte vet vad hon vill göra i framtiden? Varför startar du inget eget cafe? Frågan får jag ofta, motfrågan är..tycker jag det är lika kul och baka hela dagarna? Som till speciella tillfällen?

Varje dag kämpar jag med plus, minus, noll kontot, tror inte jag är ensam? Mer pengar in betyder alltid mer räkningar ut..kan man aldrig få lite av det lilla extra?
Kanse inte har rätt och klaga när man har en häst som kostar X antal tusen/månaden? Fast jag vet att jag inte skulle se röken av dom pengarna utan häst, konstig ekvation det där?!
Kanse ska skatta mig lycklig som kan ha egen häst! Det hade aldrig gått annars om jag bodde själv..

Tjoho, det vart en flicka! Äntligen är han här! Väntans tider..kommer jag förstöra någon annans dröm?







2 kommentarer:

  1. Fan e du pucko lr?! Vrf skulle du förstöra ngn annans dröm för? Lev din egen värld och dröm och skit i andra, vill du ha ngt jobba för d så en vacker dag har du det :-) du ska ju inte leva efter vad andra tycker och tänker, lev som du själv vill. Finns ingen som kan ja en exakt likadan dröm som du så du skulle aldrig kunna förstöra en dröm för en annan, den som säger att den har exakt samma den ljuger du kan aldrig ha exakt samma tanke som en annan för alla tänker olika och drömmer om olika saker. Man kan dröma om samma sak men aldrig på samma sätt :-) misslyckad är du inte heller, du har bara inte kommit fram till vad du vill göra...jag är på precis samma spår...jag vet inte heller vad jag vill...drf prövar jag nu :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dom värmande orden!:)

      Radera