lördag 28 juli 2012

Lat? Tråkig? Bekväm?

Kärt barn har många namn!
Vill du åka med?
Nej..eller ja kanske?
Fast just det, det finns massor och göra här hemma så, nej tack..
Jag måste juh ändå t stallet imo, vill inte va den besvärliga som måste åka titt som tätt, vilka ska med? Ska dom ha med sig hundarna? Nej, då går det inte..jag är hemma och jag ångrar mig aldrig!
En ganska vanlig fredags eftermiddags konversation hemma hos mig sommartid..
Fast oxå, jag vet juh vad dom gör där, bara..dricker öl, dricker öl, ev fiskar, dricker öl, dricker öl, dricker öl..
Jag hör det på en gång, dagen efter, den skrovliga rösten och framförallt märker jag det söndag kväll..oerhört osocial kväll med en sovande bredvid sig, glad att jag inte åkte med, vad ska jag göra där liksom? Dom gör juh inget, ön att dricka öl?!
Samtidigt som jag blir lite irriterad, det är samma sak VARJE gång, även fast jag tyckt det varit skönt med ensam-helg så är det juh ändå trevligt med sällskap sen, jag är ju ingen robot utan känslor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar