torsdag 26 juli 2012

Nähä, då var inte det bra heller!

efter 5veckors, börjar imo..
Börjar på måndag..måste jag verkligen?
Vet juh att man inte ska gå ut för hårt så en springtur på ca 4km kan väl inte va för hårt?
Om man bara skulle orka, haha herregud..brukar promenera sträckan men att springa hela fram o tillbaka, det gick bara inte och eftersom jag inte ville "överdriva" och komma hem med blodsmak och tycka det var skitjobbigt fick jag lägga om och göra småintervaller av det, att springa skulle va så jobbigt!?
Jag råka nämna detta för min syrra, att jag skulle försöka börja springa..
Har du ont i ryggen?
Ähh, ja typ jämt..
Då ska man inte springa?
Öhh, nehe..
Då "trycks" ryggen ihop varje gång du sätter ner foten
Det låter juh iochförsig logiskt..
Hört flera kiropraktorer sagt det!

Men va fan då!
Kan det vara så? Nån mer som har hört detta?

3 kommentarer:

  1. Vet inte om ryggen trycks ihop och ifall det är dumt att springa när man har ont i ryggen, men om du har problem med ryggen och vill springa så masa dig iväg till någon som kan (dvs ej syrran) och kolla läget.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur mkt jag än springer hos massörer, kiropraktorer, naprapater så blir ryggen aldrig bra, 1vecka sen är värken tillbaka igen!

      Radera
  2. Lena (i detta fall den arga syster över besservissar som inte tar reda på fakta innan dom yttrar sig)31 juli, 2012

    & hur f*n vet den första kommentatorn vad jag vet?? En fråga då till anonym som inte ens vågar sätta sitt namn, antagligen för att du är en beservisse som tror du vet allt, men du ska nog ta reda på fakta om både mig och vilka man varit till innan du yttrar dig om ngn!! Vet du ens vad jag är utbildad till och om jag har ngr utbildningar utöver det jag gör??? Man ska nog inte säga för mkt innan man tagit reda på fakta va. Med tanke på att man varit hos 1000 olika läkare och kiropraktorer och alla säger likadant så är d nog så att man ska springa då när d påverkar ryggen. Så inne du yttrar dig nästa gång, våga lämna ditt namn och ta reda på fakta om den du nämner dvs mig i detta fall. Våga stå för d du skriver och skriv d inte anonymt.

    SvaraRadera