torsdag 15 september 2011

Uppdatering på alla plan

både hästen, ryttare och utrustningen..
hämta sadlen från sadelmakaren igår, omstoppad och fyllig igen..nu ska jag bara lära mig och sadla, inte det där klassika, långt fram som varit min starka sida!
Och eftersom jag befinner mig i samma lokal som en ridsport butik så sneglar man juh på alla andra saker..vad "behöver" man? Kanse ett par nya stigläder nu när jag ändå gjort iordning sadlen?
Så fick det bli och personalen övertyga mig att jag faktiskt inte behövde ta dom som va allra snyggaste och dyraste, dom sitter juh faktiskt under sadlen och ingen som ser..förnyftigt av dom! Ochså påpeka dom jhu att det va 10% och då kan man juh inte låta bli?! Jag börjar kände mig som Meg, ni vet våran Östermalms brutta i stallet som bli lurad varje gång hon går in i en butik..ni skulle kunna sälja henne ett par begagnade använda kallingar om ni har EN bra anledning till varför hon ska köpa dom för 5000kr...hon gör det!;)
Sådär ja, över 3000kr på ett par minuter..inga problem!
Sedan vidare för att se om jag hitta ett par skor till helgens hundutställning, hitta ett par och fundera på så under tiden köpte jag mig ett par vanlig svarta Jeans..
Jag säger som Meg: Det är mkt för mig just nu, det går bra nu!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar