onsdag 21 september 2011

97% ridbar häst

jag som efter 4dagar utan ridning hade sett fram emot ett lätt pass i måndags men tyvärr höll det inte i sig så speciellt länge..
Tyckte redan när jag gick från stallplan att det inte kändes helt hundra men eftersom jag hade nyomstoppad sadel så trodde jag att det berode på det samt att jag inte suttit på hästryggen på 4dagar..men det tror jag visa sig va fel!
Efter fram o tillbaka till golfen, ca 20min skritt så va jag tvungen o kolla status i ridhuset..börja jobba lite i skritt, nja..nåt kändes knas..prova trava lite, men nja det kändes inte helt hundra, framför allt inte igångsättningen till fram trav, det tog emot..
Så skritta av och utgick!
Provlongera på stallplan och jag ska absolut inte fråga nån annan än dom som sett han tidigare för då skulle dom säga att han va 4gradigt halt på alla fyra han har ett speciellt rörelseschema men just då var det för mkt..så in i boxen, efter att än en gång kollat extra noga efter nåt litet sår, svullnad, värme men icke!
Igår promenra vi bara så idag håller jag tummarna att det är bra eller på bättringsväg! Herregud, jag ska juh tävla nästa helg..kom igen nu hästen!
Eftersom ingångarna till hagarna efter en del regn nu börja likna spabehandlings hem så hoppas jag det bara rör sig om nån sträcking, vilket jag 99% är säker på..tempa även igår, 37.4 och det är väl normalt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar