onsdag 7 september 2011

Lyx i vardagen!

jag försöker lära mig själv att tagga ner, inte hela tiden va i farten att inte stressa sig igenom ALLT
Inte hela tiden ha det perfekta av allt!
Och jag börjar hitta lite feeling i mitt liv, jag känner att jag börjar finna lite harmoni och ändå hinner jag med det som jag tänkt..jag har försökt dra ner och inte behöva göra allt på samma dag, allt på samma tid!
Jag har tex både måndag o tisdag hunnit gå promenad med mina hundar, annars springer dom mest runt hemma på gården..
Och jag har även efter det hunnit laga middag..som jag tycker är tråkigt och hellre tar nåt take-away då, för det går fort!
Igår var jag hästledig och satt upp "mål" för dagen..sen skulle jag inte göra ett dugg till och det gjorde jag inte heller..så klockan 17:30 var jag klar med mina "mål"..och genast börja det snurra i huvudet, vad skulle jag göra nu då? Kan juh inte göra absolut ingenting från 17:30 fram till läggdax? Gör folk så? Är man värd det?
Invänta gäster både gravida, nyfödda och 2-åringar så full fart var det hemma..man sover så bra när småttingar har varit hos en..hur ska man orka ha en egen?
Men det var en trevlig kväll med div folk, det var helt enkelt en riktig lyx tisdag för mig!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar