söndag 4 oktober 2009

Söndagens resultat..väntan är över!

Vi fick höra på ryktesväg att domaren va lite egen..tjock, fult klädd och väldigt fjantig med hundarna och kunde knappt någon engelska, hon va från vit ryssland..hmm, hur ska det här sluta!
Bedömningen i ringarna börja kl 08:30 och min Bullen skulle gå in som hund 15 i ringen så det skulle innebära runt 9:15..en domare bedömer ca 25st hundar i timmen och gud så skönt det skulle vara o komma iväg i tid eftersom vi har en bit hem, tänkte vi alla..när det hade gått 25min hade hon bedömt 6st hundar, detta var juh inte sant! Shit..det här kommer ta tid
Så äntligen efter 1,5tim va det våran tur först in var jag o bullen och alla höll vi tummarna eftersom han står för sitt sista Cert för att bli Champion..hon prata jätte bra om bullen och YESSS vi fick ett röd band och ett rosa band vilket innebär 1:a med ck..tjoho, vi får tävla vidare i konkuransen! Och jag som alltid vill stå på första plats var inte prio ett just nu..nu ville jag bara komma bakom en Champion hane så vi kunde få vårat sista cert(om domaren ville dela ut det) och vi skulle bara konkurera mot Champion hanar..så börja hon placera, mamma hamna på första plats och sedan stod en annan..och helt plöstligt anvisa hon mig till 3:e placering, jag tänkte detta måste va nåt fel..hallå, det va 2st champion hundar kvar jag kan juh placera mig framför dom en en sketen liten unghund men så var fallet vi kom före 2st Champion hundar och vi fick vårat sista Cert och vart där med Champion..lyckan va total!!!!!!!!!! Äntligen..i 1år har jag jagat och farait land o rike runt för att få gå upp en klass i konkuransen..så på Stora Stockholm i dec debutterar vi i våran första Champion klass, kunde inte blivit på något bättre ställe!
Äntligen, äntligen, äntligen den eviga väntan, pengarna, åkandet och allt donande har varit värt mödan på denna resa!
Så nu börjar vi jaga för nästa titel..internationell Champion!
Bilder kommer inom kort!
See you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar