lördag 7 december 2013

Träning dag två

Varknar 06.00 av att mitt högerben, känns som om det varit helt streck i en vecka och vill böja det känner på mig att nåt är fel så är försiktig, mycket riktigt.
Jag kan för fan inte böja knät för då blir jag gråtfärdig, WTF, jag ska juh rida lektion!
Ni vet, förut var det juh mitt vänster knä som spöka men det har gett med sig men nu är det höger, så märkligt att det kommer ifrån ingenstanns. Det känns som när man slår i knät och det gör så förbaskat ont men det släpper aldrig, blir en spännande natt!

Det vart bättre framåt dagen, bara ont i vissa "vinklar" så jag bestämmde mig för att utföra lektionen och jag ångrar mig inte en sekund, värken var som bortblåst! 
Jag ville ha hjälp och se om jag kunde lite mer tramp, så med lite olika tekniker så fick vi honom och tänka rätt, blir så glad när jag får höra att han har rätt teknik och det inte kommer va några bekymmer!
Tänka sig vad min springare kan, kanse är det så att jag inte riktigt fattar vilken häst jag har, som andra säger?
För mig är det inget märkvärdigt, jag tror att alla hästar kan dressyrens alla svåra rörelser, med olika kvaliter.
Sen vart det lite piruett galopp, han gör det väldigt bra i vänster varv, sätter sig bra, jag får till en bra samling och han vänder fint men höger varv, jag blir irriterad på mig själv över min extremt svaga vänster som gör att jag inte orkar på samma sätt som göra att det inte blir bra, han är lite nonchalant mot vänster skänkel.
Hoppas få bukt på det snart och få igenom högerställningen, så fort jag lättar av på höger så smiter han ut till vänster.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar