torsdag 5 december 2013

En dröm, jag inte önskar bli sann

jag har länge "drömt" om att få rida en riktig "het" häst en sån där som har så mycket arbetsglädje att den håller på och vänder ut och in på sig, som ligger på hela tiden som man nästan får bromsa.
Jag har tänkt att, det måste va vädligt lätt och rida en sån häst, få den att trampa, passagera det där grundtrycket finns väl redan då?

Igår fick jag ångra min "dröm"!
Jag har som vana att alltid "vila" min häst även dagen efter vetrinärbesök, tandläkare, kiro osv= Två vilodagar, med lite kyligt väder= Jätte pigg häst
Jag hade en häst med energi för 3st, aldrig nånsin har jag upplevt den här energin tidigare, han kunde knappt stå still i halterna, det var "spöken" överallt och bara jätte svårt att rida och få ut nåt bra av det.

När man red på ridskolan vid en ålder av sisådär 8-10år då ville man alltid ha dom där het ponnysarna,man ville känna sig duktiga att man klarar av dom, då var man ute efter farten och det här med att man blir fegare med åren, jag börjar förstå att det blir sanning!

Nä, jag föredrar hellre min lite "lata" häst som jag får banka till en rejäl gång för att få fart på än gårdagens energi.
Jag skulle nog aldrig orka rida en sån häst 7dagar i veckan, eller tillräckligt skicklig för att göra nåt bra av det för, för mig var det bara jobbigt!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar