måndag 30 december 2013

Måndag, sol, 30Dec

dagen före den jobbiga dagen, iallafall för mina djur, eller Nalle. Hunden som håller på och kryper innanför skinnet på en vid 12-slaget.
igår på väg till stallet kolla jag ut över vyerna, ängarna grönskar som aldrig förr, helt sjukt! Solen börja stiga över trädtopparna, liknar mer än vårdag än 30December.
Men som jag sagt senaste två-tre åren, årstiderna är på väg att förskjutas, försvinna?
Tycker synd om alla barn..att inte kunna inviga sin nya pulka, snowracer, skidor, fick höra att snön inte skulle komma förrens Mars(?), galet!

Själv sitter jag på jobbet, typ absolut ingenting att göra, dessutom, heldag..någon mer?
Måste väl ändå kosta mer än det smakar?
Varför tog jag inte med mig nagelkitet?

Sticker hem efter jobbet, raffsar åt mig ridkläderna, fort till massagen och sedan gasa till stallet för där väntar..?!
KL18, åhhh, äntligen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar