onsdag 4 december 2013

Grått, trist, regn, depp

igen!
Åhh, blir tokig..det som har varit "fint på backen" nu ett tag med lite lite frost, precis lagom så hundarna inte blir as skitiga.
Så imorse, regn..bara för att jag badade Muffins för nån vecka sen.

På väg hem från stallet igår hade jag byggt upp en betongmur runt mig, där jag hade samlat mina tankar, ledsamhet, och den allmäna ledsamheten, duschade och hoppade i bingen med hopp om att inget skulle märkas, lyckas man?
Nä, såklart inte!
Det börjar alltid så bra, jag är posetiv, försöker och försöker och försöker och en vecka senare skiter det sig iallafall, jag inser att det är precis som vanligt som alla andra 11månader, det kommer inte gå nu heller.
Det jobbiga är, när man inte vet hur man ska lösa situationen, hur ska man göra?
Det enda jag vet, är att jag försöker, försöker, försöker med samma resultat, misslyckande!
Märks det att jag är inne i en liten depp?

Okej, skärpning, någon som sitter inne på posetiv-energi och kan skicka? Hur vänder man det?
Jag vill juh va glad, jag vet att jag kan det nu, allt blir så mycket roligare då!
Jag har jug sagt till mig själv, att jag måste lära mig att tänka mindre, va mer glad, det är inte så lätt alla gånger när det finns situationer man inte kan påverka.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar