tisdag 5 mars 2013

Världens sämsta hundägare!

Kissa inne tilltar mer och mer, men det måste få ett stopp nu! Jag vill inte ha sönderpissade möbler, väggar, golv och bli arg varje gång man kommer hem!
Till en början trodde jag det handla om att han inte kunde hålla sig men sen jag googla på det så är jag 99% säker på att det handlar om att urinmarkera
• Händer på samma plats
• Hunden är rastad ordentliigt

Varför händer detta?
Det finns en rad anledningar till detta med, men dessa tror jag handlar om i mitt fall
• Osäkerhet, det är en försiktig hund som inte gillar höga röster, "bakskygg"
• Till min besvikelse, blir han för osäker med den som är kvar hemma(karl)

Jag har aldrig haft det här problemet med nån annan hund och känner mig lite misslyckad, vart bara arg till en början men nu måste jag gå till botten med det!

Vad gör man?
Det finns en uppsjö av medel och knep
Att börja stänga in dom i mindre utrymmen, burar känner jag inte som nåt alternativ med 4st hundar, jag har redan avspärrat en del av huset
Så mitt första försök var
• Blanda ättika i skurvattnet, funka inte
• Dra lite ättika direkt på platsen, funka inte
• Nu får han gå med "kissskydd", kissat en gång i det och inget mer efter det..någon som det verkligen funkat för? Hur länge höll ni på?
Han får gå med det på sig även när vi är hemma eftersom det sker då med, när ingen ser, man känner sig som världens sämsta ägare när man sätter på det så synd om han!
Jag är lite rädd för att han ska "lära" sig, på= Kan inte kissa inne
Av= Kan kissa inne

Fler tips som kan funka?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar